Kanin matten.....

Jag har fått en läxa i matte som handlar om kaningungarna de får. Varje par får skaffa barn efter två månader födds. Men grejen är att barnet de får får också kaninungar efter två månader. Efter två månader de fått sin första unge, skaffar de barn varenda månad. Frågan är då Hur många ungar får kaninerna på ett år?

Vi har gott igenom svaret med kompisar och det rätta svaret är ---( skriver inte svaret ;) ) ungar får de varje år, men hur är lösningen.

Jag har testat 70 gånger och jag kommer testa mer tills det blöir rätt!!

Det här var den svåraste läxa jag fått i mitt liv BOKSTAVLIGEN!

Ni är ju säkert bättre på matte än jag

Vad får ni fram för svar?
Skriv det i kommentarerna och ni kan få en länk om det är rätt, eller om svaret är nära :)Jag skriver svaret i nästa inlägg

Ses senare mina Dollars ;)

Kommentarer
Postat av: Avalon ^^ <3

omg kaninmatten... -.-' 288 kaniner blev det ;) fast det gick vi ju igenom på matten sen :PP

2011-10-12 @ 18:19:56
URL: http://smartadrag.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0